Як правильно комунікувати з адвокатом?
За матеріалами нашого каналу на Telegram "Листи від адвоката"
Травень 16, 2021
Сьогодні хочу поговорити про поширену помилку клієнтів, які звертаються за професійною юридичною допомогою – переконання, що адвокат вирішить все за відсутності адекватної комунікації з боку клієнта 🤷♂️
Що я маю на увазі?
1️⃣Відсутність у клієнта чіткого розуміння, що він хоче.
На перший погляд, це нормально. Клієнт якраз і звертається за допомогою, щоб адвокат дав настанови на шлях істинний. Однак це не звільняє клієнта від необхідності чітко пояснити свій інтерес та якого результату (на рівні побутового розуміння) він хоче досягти. Є категорія людей, які самі не розуміють, чого хочуть. У результаті - прийом перетворюється на неконструктивні розмови про сусідів, які постійно галасують, і дільничного інспектора, який з цим нічого не хоче робити.
Приклад: «Я дізнався про якісь махінації з моєю квартирою. Про це мені сказав наш двірник, а ще мені приходять незрозумілі квитанції від ЖЕКу. Що робити?»🧶
2️⃣ Ігнорування прямих питань адвоката.
Ми розуміємо, що клієнт не завжди повідомляє всі факти самостійно, а тому ставимо багато питань. У тому числі – незручних. Причини ухиляння від відповідей різні: від банальної сором’язливості до небажання щось робити для уточнення інформації, якщо у клієнта її зараз немає (ЇЇ Величність Лінь). У таких випадках з клієнтів доводиться витискати відомості «по чайній ложці». Це негативно відображається не лише на підготовці до справи, але і на її вирішенні у судовому процесі, оскільки незручні факти «випливають» вже після початку судового розгляду.
«А шо, це треба теж було говорити?»🤨
3️⃣Безвідповідальне ставлення до надання документів.
Навіть коли клієнт і адвокат порозумілись із можливим кінцевим результатом послуги та стратегією захисту – це лише половина шляху. Не менш важливо зібрати доказову базу, із якою ми, власне, і підемо до суду. Результат халатного відношення – приблизно такий же, як і у випадку приховування інформації. До того ж, є ризик пропуску строків звернення, коли документ не міг бути підготований своєчасно. Тому, усі адвокати дуже «полюбляють», коли документи надають о 20:00 у останній день строку, або взагалі коли клієнт вважав, що документ не треба було давати, хоча про нього прямо зазначено у списку доказів.
«Ну а чо?»🤦♂️
Навіщо я піднімаю цю тему?
Кожна людина, по суті, потенційний клієнт, адже від юридичних проблем не застрахований ніхто. Нормальна комунікація з адвокатом – це фундамент подальшої співпраці, від якого залежить її результат. Якщо хочете, то порівняйте спілкування з адвокатом із прийомом у лікаря.
Чи поставить лікар діагноз, якщо ви приховаєте симптоми?
Найголовніше – пам’ятайте, що у вирішенні проблеми зацікавлені, у першу чергу, саме ви. Тому, треба сприяти адвокату у отриманні необхідних відповідей – комунікуйте правильно ☝️
P.S.: запитання до юриста, наведене у цьому мемі👇я реально бачив на одному із юридичних сайтів.
